Rehabilitacja dzieci
Masaż Logopedyczny
z terapią manualną
Masaż logopedyczny twarzy jest wykonywany nie tylko przez samych logopedów, ale również fizjoterapeutów czy terapeutów integracji sensorycznej. Podobnie jak inne masaże, masaż twarzy nie jest jednolity, może więc przybierać różne postacie, ale cel jest podobny:
- zniesienie nadwrażliwości w okolicach jamy ustnej i jej wnętrza,
- lepsze czucie narządów artykulacyjnych (języka, warg, policzków itd.),
- lepsza praca narządów artykulacyjnych,
- poprawa sposobu połykania i spożywania pokarmów,
- niwelacja ślinotoku,
- zwiększenie lub zmniejszenie napięcia mięśniowego,
- zmiana sposobu oddychania.
Plan szkolenia:
1. Anatomia
2. Masaż logopedyczny
3. Masaż nartykulatorów
4. Terapia manualna
5. Rola powięzi w pracy terapeuty
6. Ćwiczenia usprawniające
Celem szkolenia jest nabycie umiejętności z planowania i przeprowadzenia terapii w obrębie twarzoczaszki.
Należy pamiętać że prawidłowe funkcje mięśni twarzy i brak zaburzeń czucia w obrębie jamy ustnej zapewniają właściwe rozdrabnianie i przesuwanie treści pokarmowej do dalszych odcinków układu pokarmowego. Holistycznie podejście do pracy z pacjentem neurologicznym wymaga pracy z twarzoczaszką w aspekcie połykania, gryzienia, żucia i artykulacji.
TERAPIA DZIECKA
Z MÓZGOWYM PORAŻENIEM DZIECIĘCYM
· Usprawnienia psychoruchowe w wieku przedszkolnym
· Zabawy w rehabilitacji dzieci z mózgowym porażeniem
· Usprawnienia dzieci z porażeniem mózgowym metoda Bobathów
· Metoda P.N.F.
· Torowanie prioprioceptywne
· Masaż usprawniający dzieci z porażeniem dziecięcym
· Ćwiczenia korekcyjne w wadach postawy
Cele szkolenia.
Szkolenie „TERAPIA DZIECKA Z MÓZGOWYM PORAŻENIEM DZIECIĘCYM” jest to proces rozwoju osób pracujących lub chcących pracować z dziećmi niepełnosprawnymi. a jego celem jest zdobycie wiedzy, umiejętności i kompetencji, które są niezbędne do właściwej realizacji zadań oraz zaspokojenia potrzeb na bieżącym stanowisku pracy.